Četiri razloga zašto Djevica Marija zaslužuje više pažnje među protestantima

nativity-storyU gradiću na području “biblijskog pojasa”(1) u kojem sam odrastao Djevica Marija je imala pet minuta slave godišnje i to tijekom prosinca. Tada su ljudi imali svoje pastire, anđele i mladu djevojku koja kleči pored umotane bebe. No nakon što su darovi bili odmotani a jaslice se primirile, Marija je bila ponovno gurnuta u sjenu. Zašto katolicima Marija predstavlja nešto tako veliko? To pitanje nije imalo nikakvog smisla mojem baptističkom umu. Da, naravno, njezina uloga u Isusovoj priči je bila dirljiva, no ona je za mene ipak bila tek sporedni lik.

Moja zahvalnost za Marijino mjesto u priči o Evanđelju značajno se promijenila tijekom godina. Upoznao sam učenje crkvenih otaca, koji su mi otvorili oči da vidim kako je Marijino mjesto u priči spasenja bilo daleko veće od tek fusnote. Zaronio sam dublje u Sveto pismo i otkrio nevjerojatne paralele između Eve i Marije. Kako sam razmišljao o činjenici da je Bog postao čovjekom u Marijinoj utrobi, shvatio sam potpunije da je Marija uistinu majka Božja. Sve to me je dovelo do toga da bolje razumijem zašto katolicima Marija predstavlja nešto tako veliko. Stoga, iako smatram da moji katolički prijatelji o Mariji kažu više nego što se može biblijski opravdati, vjerujem i to da mnogi od mojih protestantskih prijatelja o Mariji kažu manje nego što to Biblija zahtijeva.

Ovdje su četiri istine o Djevici Mariji za koje bih želio naći istaknuto mjesto kod više protestantskih propovjedaonica, pjesama i učionica. Svaki od njih, govoreći nam više o Mariji, zapravo nam govori više o Isusu.

1. Marija je Majka Božja. Beba koja je čudesno začeta u utrobi ove Djevice je Sin našeg nebeskog Oca. Kao takav, Isus dijeli narav svoga Oca, kao što je moj ljudski sin dijeli moju ljudsku prirodu.
Isus je u potpunosti božanski; on nije samo Gospodin i Spasitelj već je i Bog. Budući da je Isus Bog, a Marija je majka Isusova, onda je ona i Majka Božja. To je tako duboko jednostavno. Niti jedna druga žena nije bila, niti će ikada biti Majka Božja, osim ove izraelske djevice. Ako o Mariji kažemo manje od ovoga, onda kažemo manje i o Isusu. Ako nismo spremni priznati da je ona Majka Božja, onda ne možemo priznati ni da je Isus Bog. A ako Isus nije Bog, onda njegovo spasiteljsko djelo nije dovoljno da nas spasi, a mi smo izgubljeni. Budući da je Marija Majka Božja, mi smo Očeva djeca u Isusu Kristu.

2. Marija je prva osoba koja je bila jedno tijelo s Bogom. Ivan kaže da “Riječ tijelom postade i nastani se među nama” (Iv 1,14). Riječ, Sin Božji, utjelovio se u Mariji. Sve njegovo ljudsko dolazi od njegove majke. Ona je doslovno bila jedno tijelo s Bogom. Božansko nije samo prebivalo u njoj, kao što je Bog učinio u hramu u Svetinji nad svetinjama, već je u najdubljem dijelu svog bića Marija bila sjedinjena s Bogom. Kao takva, ona je bila prva osoba koja je dijelila ovakvo najintimnije jedinstvo sa Spasiteljem. No – a to je od vitalne važnosti – ne i zadnja. Mi koji sudjelujemo u njegovu tijela i krvi u Gospodnjoj večeri također smo sjedinjeni s njim u najintimnijem jedinstvu. Mi smo tijelom i krvlju sjedinjeni s njim, jednom tijelo s Bogom, kao što je On postao jedno tijelo s nama. U Mariji, dakle, vidimo što je Otac providio za sve nas u Pričesti svoga Sina.

3. Marija je uzor slušatelja Riječi. Kad se arhanđeo Gabrijel ukazao Mariji rekavši joj da će biti majka Mesije, ona je odgovorila: “Evo službenice Gospodnje, neka mi bude po tvojoj riječi!”(Luka 1, 38). Ona nije potegnula niti jedan racionalni argument protiv takve apsurdne tvrdnje. Priznala je svoje mjesto sluge Gospodnjeg. Prihvatila je riječi Božjeg glasnika. Znala je da Bog ne može lagati, te da je sve što obeća pouzdano, čak i ako se čini iracionalnim ili stvarno ludim za ljudski um. Kao takva, Marija je model slušatelja riječi Božje. Ona nam pokazuje kako mi trebamo primiti božansku poruku. Bog govori, mi čujemo, vjerujemo i ispovijedamo zajedno s Marijom; “Ja sam sluga Gospodnji; neka mi bude po tvojoj riječi.”

4. Marija je poput nove i bolje Eve. Kada je naš prva majka pojela zabranjeno voće, njezin grijeh nije bio pitanje konzumacije, već pitanje odbijanja. Kada je pali anđeo izokrenuo Božje riječi, ona povjerovala u njegovu laž i tako odbila vjerovati u božansku istinu. Njezino odbacivanje božanske riječi, kao i odbacivanje od strane njezina muža, u naš svijet je uvelo grijeh i smrt. Pa ipak, Bog je Evi dao obećanje da će njezino sjeme satrti glavu zmiji, čak i ako će zmija ugristi njezino sjeme u petu (Postanak 3,15). Marija je poput nove i bolje Eve na dva načina. Prvo, kada joj je anđeo saopćio Božje riječi ona je vjerovala. Njezin prijem tih riječi bio je prijem Riječi same. Postavši tijelom unutar nje, Isus je pokrenuo svoju službu. Drugo, Marija je “Eva” koja je nosila to obećano sjeme. On je slomio moć našeg starog neprijatelja, iako ga je pogodio njegov smrtonosni otrov. I doista, s obzirom da hebrejsko ime “Eva” znači “majka života”, ako ijedna žena treba nositi to ime, to je Marija. Ona je rodila Spasitelja koji je put, istina i život za nas.

Ove četiri razloga Marijina značaja u Svetom pismu može se multiplicirati. A ja Vam savjetujem da tome dodate svoje vlastite misli (ili primjedbe). Ukoliko niste mnogo promišljali o Djevici, te pretpostavljate da je ona samo katolička preokupacija, ili se bojite da će vas pridavanje posebne pažnje Mariji odvratiti od Isusa, onda vas pozivam da ponovno razmotrite svoje stavove.

Govoriti o Mariji znači govoriti o Isusu. Davati našu pažnju Mariji znači davati čak i veću pozornost Isusu. Ono što nam Marija uvijek ponovno pokazuje jest da je dijete koje je rodila Sin Božji, koji je postao jedan od nas, umro također za nas i uskrsnuo na našu korist da u njemu imamo izobilan život s Ocem. Tako je radosna vijest o Mariji Radosna vijest o Isusu Kristu.

.

autor: Chad Bird

izvornik: http://www.chadbird.com/blog/2015/11/28/four-reasons-why-the-virgin-mary-deserves-more-attention-among-protestants

preveo i prilagodio: Jasmin Koso

———————————————————————————————–

(1) Biblijski pojas je termin koji se najčešće odnosi na jugo-istočni dio SAD-a, ali i ostale države u kojima je kršćanstvo reformacijskog tipa utemeljeno na najvišem autoritetu Biblije (često u svojoj fundamentalističkoj varijanti) vrlo važan dio kulture i društva. Treba također napomenuti da amerikanci nemaju mnogo sluha za povijesno – teološke nijanse poznate u Europi pa sve konfesije i denominacije proizašle iz reformacije najšešće jednostavno nazivaju protestantima, mada među njima postoje bitne razlike.(op. prev.)

Oglasi

2 misli o “Četiri razloga zašto Djevica Marija zaslužuje više pažnje među protestantima

  1. Da vidimo točno koliko Biblija to zahtijeva iz riječi Boga živoga:

    Marko 3:32 I reknu mu: “Eno vani majke tvoje i braće tvoje, traže te!” 33 On im odgovori: “Tko je majka moja i braća moja?”
    34 I okruži pogledom po onima što su sjedjeli oko njega u krugu i kaže: “Evo majke moje, evo braće moje! 35 Tko god vrši volju Božju, on mi je brat i sestra i majka.”

    Luka 11:7 Dok je on to govorio, povika neka žena iz mnoštva: “Blažena utroba koja te nosila i prsi koje si sisao!” 28 On odgovori: “Još blaženiji oni koji slušaju riječ Božju i čuvaju je!”

    – Znači u krivu si. Iz Isusovih usta možemo vidjet da je on nijekao da ima majku, i još rekao da su blaženiji od nje oni koji slušaju riječ Božju i čuvaju je.

  2. Zanimljivo,i za svaku pohvalu!Inaće sam RKT,ali za sebe kažem:ja sam Kršćanin po uvjerenju,a rimokatolik po tradiciji obitelji!
    Mada sam Katolik,više “naginjem” protestantskom nauku,ali nikada se nebih odrekao u štovanje Marije!

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s